Kommunbygderådet hade ett mycket trevligt årsmöte den 28/4. Först besökte vi gårdsbutiken Davidu med inspirerande konst och hantverk i läder, möbler och en fantastisk trädgård. Ägarna och konstnärsparet Vincent Drost och Duve van Boggelen berättade om sin spännande resa och flytt till Sverige.
Sedan åkte vi till Harmonie där god mat och dryck serverades.
I den fina stora salen hölls årsmötet. Förutom vanliga handlingar avtackade vi tre trogna styrelseledamöter som har varit med länge: Ingrid Ekvall (Möljeryd), Ted Johansson (Listerby) och Jan-Erik Ronneback. Tusen tack för ert stora engagemang för föreningen och därmed Ronnebys landsbygdsutveckling!
Extra speciell blev avtackningen av Jan-Erik som har varit med sedan Kommunbygderådet bildades. Hans engagemang och drivkraft för rådets utveckling har varit enastående!
Han var kassör i föreningen och drev flera stora projekt, t.ex. Ronneby Slingor och Landsbygds-tv. Vid 85 års ålder har Jan-Erik bestämt sig för att trappa ner och lämna styrelsen. Stort, stort tack för allt du har åstadkommit under årens lopp!